Internet, czy tego chcemy czy nie, jest wszechobecny. Możemy z tym walczyć, może nam to nie pasować. Możemy być luddystami w stosunku do internetu, możemy nie umieć z niego korzystać. Nie zmieni to jednak faktu - internet jest. Czemu nie wykorzystać go dla naszej firmy? Spróbuję Was przekonać, że założenie strony internetowej to prawie zawsze doskonały pomysł.

Masz już stronę internetową? Dowiedz się, czy nie przydałoby się jej odświeżenie: Klik!

Sposób na dotarcie do nowych klientów

Zadajmy sobie proste pytanie: W jaki sposób pozyskuję nowych klientów? A może wcale ich nie pozyskuję, tylko bazuję na siatce znajomości i poczcie pantoflowej? Oczywiście jeżeli to działa, to nie można powiedzieć, że to złe podejście. Ale czemu nie działać na szerszym polu? Pozyskiwać więcej klientów i czerpać więcej zysków? 

Internet to potężne narzędzie. Niesamowite maszyny Google jeśli tylko damy im taką możliwość tworząc dobrą stronę swojej firmy, są w stanie przyciągnąć do nas naprawdę wielu nowych klientów. Skąd pan X ma się dowiedzieć, że moja firma produkuje zielone długopisy, których on bardzo potrzebuje? Mając stronę internetową, którą na dodatek zna Google zostaniemy panu X poleceni kiedy wyszuka hasło ‘zielone długopisy’. A przecież, każdy klient jest na wagę złota, prawda?

Każdy Googluje

Mało kto w tych czasach jeździ i szuka, zwłaszcza młodzi ludzie, którzy już wychowali się w erze internetu. Przypominam, że te pokolenia mają już po 20 lat i więcej, są więc potencjalnie Twoim klientem! Osobiście nie pamiętam kiedy wykorzystałem do kontaktu reklamę na ulicy - a nawet jeśli, to tylko po to by tę firmę wyszukać w Google. Dlaczego mielibyśmy stracić tak wielu klientów?

Nie mamy strony? Nie wyszukujemy się? Co zrobi Klient? Znajdzie naszą konkurencję i pewnie już u niej zostanie!

Brak strony odrzuca

Znam wielu ludzi, którzy o ile nie są zmuszeni do skorzystania akurat z usług firmy A, wybiorą firmę B. Dlaczego? Firma A nie ma strony (lub jest ona stara i brzydka), a firma B ma - i to wygodną w użyciu.

Strona wizytówką

Pewnie masz swoje wizytówki. A co jeśli powiem Ci, że strona internetowa to najlepsza z nich?

Dobrze zaprojektowana, ładna strona jest w stanie działać jak świetna wizytówka - i nawet nie musisz jej ze sobą nosić. Jeśli rozmawiasz z potencjalnym klientem, często wystarczy, że podasz mu nazwę strony lub firmy - internet i strona zrobią resztę. Oczywiście, najlepsze jest połączenie - wizytówka z linkiem do strony!

Potencjał marketingowy

Taka strona jest nie tylko dobrą wizytówką, ale i świetną ulotką oraz reklamą! Jeśli chcemy, możemy samemu lub przy pomocy agencji marketingowej spróbować powalczyć o klientów i w tym zakresie. Przecież, każdy korzysta z internetu - wykorzystajmy go, żeby o nas usłyszeli! Nieraz wystarczy samo założenie strony, a roboty Google zrobią za nas sporą część pracy w tej kwestii.

Wygoda dla Klienta

Dla klienta taka strona to też bardzo wygodna sprawa, a jak dobrze wiemy: zadowolony klient to zyskowny klient.

Przecież zobaczmy! Wszystkie najważniejsze informacje o firmie - o ile UX I UI są dobrze zrobione - w zasięgu ręki. Numer telefonu - a może i formularz kontaktowy - łatwo dostępny i wygodny w użyciu. Każdy chyba zdecydowanie chętniej skorzysta z usług firmy, o której łatwo można się czegoś dowiedzieć, niż takiej, o której szukanie informacji nam potrzebnych przyprawia nas o zawrót głowy.

Łatwo dostępne formy kontaktu (formularz kontaktowy, widget Messengera) ułatwiają kontakt z firmą.

Koszty są niewielkie, za to zyski - ogromne

Koszty postawienia najprostszej strony wizytówki naprawdę nie są wielkie - dla wielu firm wręcz niezauważalne w skali roku. Oczywiście, nie mogę Wam tu podać ceny takiej strony - jest to bardzo indywidualna sprawa o której więcej wypowiadamy się we wpisie o wycenie stron internetowych. Koszty utrzymania takiej strony są także nikłe.

Suma summarum

Biorąc pod uwagę listę zalet, które wymieniłem w tym poście oraz fakt, że koszt takiej strony jest raczej niewielki - myślę, że każdy powinien pochylić się nad tym tematem.

Jeśli jesteś zdecydowany, lub jeszcze nie jesteś pewien - napisz do nas! Z chęcią pomożemy i doradzimy :)